BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Friday, December 9, 2011

Cinta Manusia mengikut turutan.

Assalamualaikum pembuka kata kepada semua pembaca blog wan.. selawat dan salam ke atas nabi Muhammad S.A.W junjugan besa kita dan marilah kita sama2 melafazkan kesyukuran ke hadrad ilahi dengan limpah kurnianya.. kita masih la berada dalam dunia yang nyata tetapi sementara sahaja nikmatnya.. Insyaallah post kali ini wan akan menceritakan sedikit sebanyak ape ilmu yang wan tahu so harap2 semua orang akan mengambil iktibar dengan apa yang wan tulis.. "Cinta kita terhadap manusia"

Well, macam semua kita tahu.. sejak kita melangkah ke alam akhil baligh, kita akan mempunyai satu perasaan yang selalunya dikaitkan dengan cinta dan pasangan.. Adakah itu satu benda kewajipan? Bagi wan perasaan itu memang wajib ada pada setiap manusia biasa seperti kita kerana Nabi Muhammad S.A.W pown mempunyai sifat sayang dan cinta antara manusia.. siapakah kita harus meletakkan cinta kita terlebih dahulu??

Cinta yang kita rasa ini hendaklah kita letakkan utamanya kepada Nabi kita Nabi Muhammad S.A.W kerana bagindalah yang akan memberi kita syafaat di akhirat nanti, untunglah kita duduk pada zaman ini dan menjadi umat Nabi Muhammad S.A.W kerana bayang kelebihan kita.. seperti di padang mahsyar nanti umat Rasulullah la yang akan dihisab terlebih dahulu.. so bersyukur lah kita menjadi umat baginda..

Kedua, cintailah ibu bapa dan keluarga kita, kerana seperti yang kita tahu syurga terletak di bawah kaki ibu.. tetapi jangan lupa kepada bapa.. cintailah mereka terlebih dahulu.. insyaallah kita akan lebih mengenal cinta jika kita berbuat demikian.. Merekalah yang telah membesarkan kita, kalau bukan mereka, siap yang mampu didik kita menjadi diri kita yang sekarang? besar kn pengorbanan mereka? fikir2 lah..

Dan ketiga, baru lah kita melabuhkan cinta kita terhadap pasangan kita, wan tahu zaman remaja la baru kita tahu erti cinta kn? tapi tu cume cinta yang belum sebetulnya cinta kerana kita masih belum mempunyai apa2 pengalaman tentang cinta.. cinta terhadap pasangan memerlukan kejujuran,keihlasan dan kesetiaan yang sangat tinggi.. jangan pernah suka dekat orang lain jika kita sudah mempunyai pasangan kita dan jujurlah kepada pasangan kita apa yang kita lakukan insyaallah dengan izin Allah, Allah akan memberkati cinta kita..
Sekian Assalamualaikum, mudah mudahan semua pembaca mendapat iktibar dan dirahmati oleh Allah S.W.T..

0 comments:

Drive it

sejak 28 april lalu, ak sdah berjaya lulus test kereta,den ak skunk dah ade lesem, but still xde kete, asyik mmnjam kete mak jer laa..hahah.. but still maw drve to ktn plg koman laa.. tp rezeki xde lagi.. yang penting.. LESEN ADE...

Jonas

Jonas
Edited

Wanz jonas

Wanz jonas
1st edit.

Jonas brothers-Make it right

Nick Jonas-Introducing me

Paramore-careful